Goede stabiliteit van de wrijvingscoëfficiënt bij temperatuurstijging
Toepassingsgebieden :
Gebruikt in GT-auto's, toerismewagens en prototypes voor duurraces. Vaak ook gebruikt in sprintwedstrijden vanwege de hoge wrijvingscoëfficiënt en goede modulatie-eigenschappen.
Beschrijving :
De RSL 1 remblokken zijn gemaakt van een materiaal op basis van harsgebonden hoge hittebestendige aramidevezels met een laag staalgehalte. Ze handhaven een constant hoog niveau van wrijving over een breed scala van temperaturen. Hun lage slijtagegraad en lage agressiviteit in vergelijking met schijven maken dit materiaal geschikt voor duurraces.
F7455-0L1 S8053L01001
Specifiekaties
Longueur
155.1
Largeur
68.0
Epaisseur
20.3
Specifieke referenties
RootBMW5 Touring (E39)520 i - 100kW/136cv - 03.1997-08.2001
RootBMW5 Touring (E39)520 i - 120kW/163cv - 09.2000-12.2003
RootBMW1 Coupe (E82)M - 250kW/340cv - 03.2011-06.2012
RootBMW3 (E90)M3 - 309kW/420cv - 12.2007-10.2011
RootBMW3 (E90)M3 CRT - 331kW/450cv - 03/11-12/11
RootBMW3 Coupe (E92)335 i - 225kW/306cv - 06.2006-06.2013
RootBMW3 Coupe (E92)M3 - 309kW/420cv - 06.2007-06.2013
RootBMW3 Coupe (E92)M3 GTS - 331kW/450cv - 03.2007-12.2013
RootBMW7 (E65, E66, E67)730 d - 150kW/204cv - 09.2002-08.2003
RootBMW7 (E65, E66, E67)730 d - 155kW/211cv - 09.2003-08.2008
RootBMW7 (E65, E66, E67)730 d - 160kW/218cv - 06.2002-02.2005
RootBMW7 (E65, E66, E67)730 i, Li - 170kW/231cv - 03.2003-07.2008
RootBMW7 (E65, E66, E67)730 i, Li - 190kW/258cv - 03.2005-08.2008